aydinyildiz

Aydın Yıldız

Aydın Yıldız 1991 yılında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi bölümünden mezun oldu. Ardından aynı bölümde Yüksek Lisans programına girdi.  1994’te Ericsson cep telefonu pazarlama ekibi içinde yer aldı. 1995 yılından itibaren, 3 yıl Öncü Ajans’ta “Reklam Yazarı” olarak çalıştı. Bu süre zarfında 20’yi aşkın firmanın pazarlama iletişimi ihtiyaçlarına ulusal medya ölçeğinde Radyo, TV ve Basın mecralarında ürüne özel kreatif çözümler üretti.
Temel ilgi alanını Perakende mağazacılık sistemleri, marka mağazacılık, moda perakendesi, lüks perakende, moda pazarlaması ve genel “marka danışmanlığı” olarak belirledi.Perakende sektöründe bir mağazacılık organizasyonunda  “İnsan Kaynakları Müdür Yardımcısı” pozisyonunda 7 yıl çalıştı.

2005’ten itibaren de 11 yıl MindPark Danışmanlıkta “firma ortağı” ve “Marka Danışmanı” olarak çalıştı.

2013’te “Perakende Vitrini” Sitesini kurdu. Perakende üzerine yazılarını bu tarihten itibaren kaleme almaya başladı.

Bir yıl sonra da “Satış Sanatı” sitesini hayata geçirdi. Satışla ilgili 360 derece perspektifle sektör için dijital kaynak olabilecek çalışmalara imza attı.

Bir yıl sonra da “BrandYoyo Creative Design Agency” digital şirketi ile  markalar için “kampanya tasarımları” üretmeye başladı.

Satış eğitimleri konusunda yetkin olan Yıldız, birçok perakende markasında satış geliştirme, satış koçluğu ve satış performansı artırma projeleri içinde yer aldı. Perakende ekipleriyle birlikte aktif saha çalışmalarında bulundu.

Çift Geyik Karaca, Özdilek, TSHOP Kozmetik Mağazaları, Innova Kozmetik, Hatemoğlu, Roman, Altınbaşak AVM, Home Sweet Home, Evshop, Pierre Cardin İç giyim, Tema Mağazacılık, Roman, Seyran Pastaneleri, PizzaMax, Danet, Doğuş Çay, Kim Marketler gibi farklı sektörlerden çok farklı perakende projeleri içinde yer aldı.

Fast Fashion, Fashion, Ev Tekstili, İç giyim, Restoran, market, pastane, kafeterya, fastfood projelerinde danışman, eğitmen, denetmen pozisyonlarında çalıştı.

Mağaza marka yönetimi konusunda temel ve ileri düzey perakende eğitimleri, mağaza atmosferi kurgusu, mağazacılıkta ürün yerleşim düzenekleri ve görsel kimlik, mağazacılıkta kurumsal standartların kurulması, marka ve satış el kitapçıklarının yazılması ve yapılandırılması konularında çalışmaları bulunuyor.

Son dönemde Yıldız “Digital pazarlama ve dijital markalaşma” konularında çalışmakta ve bir kitap hazırlığı içindedir.

Aydın Yıldız, evli ve 2 çocuk babasıdır.