Pazarlama Yönetimi ve Etkin Planlama

Pazar Araştırma: Değer mi, Masraf Kalemi mi?

Pazar Araştırma: Değer mi, Masraf Kalemi mi?

Süre: Yarım gün

EĞİTİMİN AMACI

Pazar araştırma, bir pazarlama ve/ya pazar araştırma yöneticisinin, belki de en önemli silahıdır. Güçlüdür, iyi nişan alırsanız, yanıltmaz. Harika bir pusuladır. Hiç bir zaman kaybolmanıza izin vermez. İki ön şart var: 1)İyi bir pusula kullanacaksınız. Her yerde çalışan, kalibre edilmiş, kötü şartlarda bile işini yapan. 2)Doğru okuyacaksınız. Bu eğitim, pazarlama departmanındaki marka yöneten ve pazar araştırmadan sorumlu olan herkese, bu pusulayı nasıl ve nereden bulacaklarını ve nasıl kullanacaklarını anlatır. Ne kadar ciddi ve vazgeçilmez bir iş olduğunun altını tekrar tekrar çizer. Kullanılmaması gereken durumları ortaya koyar.

EĞİTİMİN İÇERİĞİ

  • Ajans seçiminin önemi
  • İhtiyaç ne? Var mı?
  • Her şey araştırılır. Nasıl karar vereceğiz?
  • Pazar araştırma, sadece pazarlamanın işi değildir! Başka kimler yararlanmalı?
  • Derdimizi nasıl anlatacağız? Brief’in önemi
  • Örneklem, hedef kitle ve sonuca etkileri
  • Soru formu nasıl düzenlenmeli, kim onaylamalı?
  • Araştırma sırasında denetlemenin önemi. Kim, nasıl denetlemeli?
  • Anketör eğitimi ve sonuca etkileri
  • Moderatör seçimi yapılmalı mı?
  • Olan biteni takip de araştırma, olacağı öngörmek istemek de. Hangisi gerekli?
  • Reklam araştırmaları nasıl yapılmalı?
  • Tat testleri ve vazgeçilmez şartları
  • Kalitatif araştırmanın güzelliği ile kantitatif araştırmanın başarısı
  • Kalitatif bir araştırmanın sonuçları nasıl anlamdırılır?
  • Sürekli araştırmalar: Herkese ders var.
  • Araştırma nasıl okunur, aksiyona nasıl dönüştürülür?

EĞİTMEN : Zeki Bilsel


Bize talebinizi yazınız.

Adınız ve Soyadınız (gerekli)

İletişim Numaranız (gerekli)

E-postanız (gerekli)

Bilgi Almak İstediğiniz Eğitim, Danışmanlık veya Diğer Konular

Mesajınız