onur_tugman

Onur Tuğman

Onur Tuğman, ticaretle uğraşan bir ailenin çocuğu olarak iş hayatı ile henüz okula başlamadan tanıştı. İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İş dünyasına olan ilgisi sebebiyle, İstanbul Üniversitesi Ekonometri bölümüne girdi ve derece ile mezun oldu.

Öğrencilik hayatı boyunca farklı etkinlik ve halkla ilişkiler firmaları ile sayısız ulusal ve uluslararası organizasyonda çalıştı. İnsanlarla küçük yaştan başlayan iş diyalogları, tüm eğitim hayatı boyunca olduğu gibi iş hayatında da kendisine önemli faydalar sağladı. Henüz öğrencilik döneminde, çeşitli derneklerin sosyal sorumluluk projelerinde ve çalıştığı onlarca projede koordinatörlük ve yöneticilik yaptı. Lisans öğrenimi sonrasında, Marmara Üniversitesi’nde Oyun Teorisi alanında Yüksek Lisans yaptı.

Meraklı ve araştırmacı kişiliği sonucunda hayatı New York’la kesişti. Amerika’da bulunduğu üç yıl içerisinde; Zicklin School of Business’da International Marketing Management eğitimi alırken, Publicis Group’un New York ofisinde strateji bölümünde yer aldı. Okul sonrası, global bir lojistik firmasında uluslarası pazarlama yöneticisi olarak çalıştı, böylece farklı ülkelerin kültür ve iş yapış şekillerini deneyimledi.

Türkiye’ye döndüğünde Gelişim Creative ajansında İş Geliştirme Direktörü olarak işe başladı. Firma ve markalara kattıkları pozitif farklılıklar neticesinde ajansı ile hızlı bir yükseliş yaşadı ve kısa sürede Genel Müdür pozisyonuna geldi. Mercedes-Benz, Unilever, Nestle, Pepsi, Shell, Garanti, THY ve onlarca önemli markanın reklam çalışmalarında ve marka yönetimlerinde etkin rol oynadı.

Dünyanın en büyük Shopper Marketing Networku olan Integer’ın Türkiye şubesi yapılandırılmasında Genel Müdür Yardımcısı görevi üstlenerek, önemli katkılar sağladı. 20 yıla yaklaşan profesyonel kariyerinde; Marka Yönetimi, Strateji ve Kreatif departmanlarda farklı görevlerde bulunup üst düzey yöneticilik yaptıktan sonra 2012 yılında tam hizmet ajansı VAGABOND’u ve ertesi yıl içinde Dijital Ajansı olan OPTIMUS’u kurucu ortak olarak hayata geçirdi.

FMCG, Otomotiv, Finans, B2B, Turizm, Eğitim, Teknoloji ve İnşaat sektörlerinde önemli müşterilere hizmet verdi. Özellikle Tüketici Pazarlaması, Deneyimsel Pazarlama ve İçerik Pazarlaması alanlarında önemli projelere imza attı. Tüm dünyada onlarca ülkede yer alan Karanlıkta Diyalog sergisinin, Sosyal Sorumluluk Projesi olarak Türkiye’ye getirilmesini sağlayan İstanbul Social Enterprise oluşumunda kurucu ortak olarak yer aldı.

2016 yılında TUĞMAN Marka ve İletişim Danışmanlığı firmasını kurarak; firma ve kişilere marka, reklam, iletişim ve yönetim danışmanlığı hizmeti vermektedir. Aynı zamanda ICF ve AC Sertifikalı Profesyonel KOÇ olan Tuğman; Yaşam Koçluğu ve Kurum Koçluğu da yapmaktadır. Çeşitli sektörel dergi ve internet sitelerinde makaleler yazmakta, sektör etkinliklerinde ve üniversitelerde konuşmacı olarak yer almaktadır. Kurulduğu günden itibaren 4CEO ile Proje Ortaklığı yaparak; iletişim, reklam, pazarlama ve kişisel gelişim alanlarında özel kurumlar ve üniversitelerde eğitimler vermektedir.

Öğrencisi olmadığın hiç birşeyin öğretmeni olamazsın bilinci ile Altınbaş Üniversitesi İşletme Doktora Programına devam eden Tuğman, bulduğu her fırsatta seyahet ederek yeni insanlar biriktirmekte ve deneyimlerini genişletmektedir. Evli ve bir oğlu olan Onur Tuğman, Unicef ve LÖSEV gönüllüsü ve Galatasaray sevdalısıdır.

 

EĞİTİMLER